تحویل فاز اول فرستنده های اف ام جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به سازمان صدا و سیما

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۹۰۷۵ پژوهش و فناوری تاپ خبر
تعداد بازدید:۶۷۹
تحویل پنجاه دستگاه فرستنده ۲۰۰ وات اف ام، ساخت سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به سازمان صدا و سیما
تحویل فاز اول فرستنده های اف ام جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به سازمان صدا و سیما

مدیر پروژه طراحی و ساخت فرستنده های 200 وات FM سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی از تحویل 50 دستگاه فرستنده به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

به گفته مهندس سجادی، به منظور ایجاد پوشش رادیویی در محل­هایی با وسعت کم و به دور از ایستگاه­های رادیویی پرقدرت مانند برخی از روستاها، از فرستنده­های کم قدرت استفاده می­شود. فرستنده JDN-FMTX200C با توان خروجی 200 وات می­تواند به عنوان یک فرستنده­ مستقل رزرو یا یک ماژول اصلی در فرستنده ­های چندبرنامه مورد استفاده قرار بگیرد.

این فرستنده ها می توانند به عنوان فرستنده­ی اصلی جهت پوشش یک برنامه­ی رادیویی در اطراف چند روستا و یا ایجاد پوشش رادیویی FM در ایستگاه­های کم قدرت رادیویی و همچنین استفاده به عنوان فرستنده­ رزرو در ایستگاه ­های پرقدرت مورد استفاده قرار گیرد.

از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استفاده از دو تغذیه­  مجزا جهت افزایش قابلیت اطمینان
  • کانکتور خروجی از نوع N متناسب با توان خروجی فرستنده
  • پنل کاربر پسند با قابلیت نمایش انواع پارامترهای مربوط به دستگاه
  • مجهز به RDS Encoder داخلی

این فرستنده ها با توان خروجی قابل تنظیم بین 40 تا 220 وات در باند اف ام و محدوده فرکانسی 5/87 تا 108 مگاهرتز به صورت کامل توسط مرکز خدمات تخصصی فرستنده های رادیویی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده و در فاز اول تعداد 50 دستگاه تا پایان خرداد ماه سال جاری به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود و فاز دوم و سوم نیز تا پایان تابستان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

شایان ذکر است این سازمان با بهره مندی از توان متخصصان داخلی از دهه هفتاد طراحی فرستنده‌های MW و  FMرا آغاز کرده و هم اکنون حدود هشتاد درصد ایستگاه‌های رادیویی کشور به فرستنده‌های تولید داخلی این سازمان مجهز است.
 

کلید واژه ها: فرستنده رادیویی فرستنده اف ام فرستنده FM سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی جهاددانشگاهی


نظر شما :